4020091402 |
Disseny i creació de jocs d'escapament digitals |
2021-2022 |
Taller. Secundària Obligatòria |
|
|
|
3/2/2022 - 10/3/2022 (20 hores) de 11:00h a h |
|
CRP del Vallès Occidental II |
|
Alcoi, 57 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Un “breakout” és un joc d'escapament educatiu derivat dels populars Escape Rooms. En un breakout, no s’ha de sortir d’una habitació; cal obrir caixes tancades amb diferents tipus de candaus. Per obrir-los, cal cooperació, comunicació i creativitat. En un breakout digital, els candaus analògics es transformen en contrasenyes. Formació pràctica i productiva de creació en petit grup de jocs d'escapament digitals on els participants (màxim 24-26), finalitzen amb un prototipus avançat que poden usar immediatament als seus centres educatius. Els productes finals es comparteixen entre els participants creant un petit repositori disponible per les comunitats educatives d'una mateixa àrea geogràfica.
Calendari de les sessions:
3 de Febrer de 17:30 a 19:30: Introducció, objectius i creació de grups per interessos.
10 de Febrer de 17:30 a 19:30: Experiència i coavaluació d’un joc d’escapament telemàtic
Setmana del 14 al 18: 5 hores asíncrones per descobrir les eines de disseny i creació.
24 de Febrer de 17:30 a 19:30: Primera sessió de cocreació. Objectius, narrativa i mecanismes.
3 de Març de 17:30 a 19:30: Segona sessió de cocreació. Creació del joc.
10 de Març de 17:30 a 19:30: Tercera sessió de cocreació i coavaluació.
|
| |
Objectius |
Descobrir les oportunitats i debilitats de l’ús dels jocs d’escapament a l’escola
Crear un joc d’escapament digital
Participar en una experiència de cocreació telemàtica
|
| |
Continguts |
Jugar, Aprenentatge Basat en Jocs i Ludificació
“Escape Rooms” i “Breakouts”, semblances i diferències. Els mecanismes.
Disseny i creació amb Google Workspace (Forms, Sites i Drawings)
|
| |
Formador/a |
Christian Negre i Walczak
|
| |
Avaluació |
Després de definir els continguts teòrics fonamentals i crear el grups segons els interessos, el grups comencen a treballar en la creació dels seus jocs d’escapament a partir d’una plantilla de disseny i la tutorització del formador. A la darrera sessió coavaluaran tots els prototipus i es crearà un repositori compartit.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals síncrones de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat. Emplenament del formulari de reflexió
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
03/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
10/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
24/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
03/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dijous |
10/03/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |